فهرست وبلاگ من

۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

اعزام بیش از 420 مبلغ شیعی به مناطق سنی نشین بلوچستان


دهها روحانی شیعه مذهب از شهرهای قم، مشهد و اصفهان به مناطق سنی نشین بلوچستان اعزام شده اند، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقل از مسئول اعزام مبلغ ادراه کل تبلیغات اسلامی بلوچستان نوشته است بیش از 420 مبلغ شیعی از ابتدای ماه محرم به مدت 12 روز و با هدف ترویج اعتقادات شیعی به مناطق سنی نشین اعزام شده اند.

روند اعزام روحانیون شیعه از سالها قبل تاکنون همچنان استمرار داشته است متاسفانه روحانیون با سخنرانی در مناطق سنی نشین آشکارا مقدسات اهل سنت را هدف میگیرند که این امر خود باعث تنش و نا امنی در بلوچستان میشود.
اما در مقابل اهل سنت برای تبلیغ مذهب خود با محدودیت های فراوانی مواجه هستند بطوریکه هیچ جماعت تبلیغی نمیتواند از بلوچستان به دیگر استانهای سنی نشین سفر کند در صورتی که گروه های مبلغ اهل سنت قصد سفر به یکی از استانهای سنی نشین را داشته باشد به احتمال زیاد با برخورد شدید نهادهای امنیتی که در راس آنها وزارت اطلاعات است مواجه خواهند شد.
نباید فراموش کرد حکومتی که این محدودیت ها را برای یک مذهب اسلامی  شناخته شده در قانون اساسی اعمال میکند خود سنگ اسلام ناب محمدی را به سینه میزند و مسلمانان سنی مذهب ایران را از داشتن حتی یک مسجد در تهران محروم نموده است.

هیچ نظری موجود نیست: