فهرست وبلاگ من

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

قتل یک شهروند راسکی و دستگیری دهها تن دیگر در پی تظاهرات دیروز راسک

روز گذشته 25/2/91 هنگامیکه ماموران امنیتی قصد داشتند فرزند مولوی نقشبندی را دستگیر کنند با مقاومت شهروندان راسکی مواجه شدند، بدنبال آن نیروهایی از هنگ مرزی جکیگور برای متفرق نمودن مردم به راسک اعزام شدند که متاسفانه در پی تیراندازی مستقیم آنها یکی از معترضان به قتل رسید.
اما ساعاتی بعد نیروهای ضد شورش از زاهدان به منطقه اعزام شدند که با ورود آنان دامنه اعتراضات گسترده تر شد و دستگیری های گسترده ای در سطح شهر آغاز شد شب گذشته نیز نیروهای زیادی همراه با تجهیزات فراوان جهت سرکوب معترضان از قرارگاه واکنش سریع کرمان وارد زاهدان شده و سپس راهی شهرسان راسک شدند.
در عین حال کلیه راههای منتهی به شهرستان راسک بمنظور جلوگیری از درز جزئیات نا آرامی های دیروز مسدود شده اند.
همچنین گزارش شده که شب گذشته ماموران امنیتیدر منطقه آب دزان(پاسگاه آزادگان) به طرف یکدستگاه اتوبوس مسافربری آتش گشودند که باعث آتش سوری اتوبوس مذکور شده است.
گزارشها از دستگیری گسترده در منطقه حاکی است اما بدلیل قطع ارتباط با منطقه آمار دقیق جانباختگان و بازداشت شدگان امکان پذیر نیست.
لازم به ذکر است که چندی پیش وزارت اطلاعات از دستگیری 15 تن به اتهام دست داشتن در قتل مصطفی جنگی زهی از عوامل بسیجی جمهوری اسلامی خبر داده بود، که مولوی فاتح محد نقشبندی امام جمعه راسک یکی از آنها بود اما روز گذشته نیروهای امنیتی با دستگیری فرزند او باعث نگرانی مردم در شهرهای مختلف بلوچستان از جمله راسک شدند.

هیچ نظری موجود نیست: