فهرست وبلاگ من

۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

افشاگری شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در روز عید فطر

                                          
گزیده ای از سخنان مولانا در خطبه های نماز عید

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید رهبر مذهبی بلوچستان و امام جمعه زاهدان در جریان
برگزاری نماز عید در مصلای بزرگ زاهدان ضمن انتقاد از ممانعت بعمل آوردن عده ای از برگزاری نماز عید اهل سنت در نقاط مختلف تهران، به سوابق برگزاری نماز جمعه در تهران اشاره کردند که در گذشته نماز جمعه اهل سنت در مدرسه پاکستانی ها برگزار می شد اما عده ای تنگ نظر مانع شدند و اهل سنت تهران مجبور به برگزاری نماز جمعه در منازل شدند اما متاسفانه امروز، (روز عید) مامورین امنیتی با حضور در اطراف منازلی که قرار بود نماز عید در آنجا برگزار شود از ورود نمازگزاران به داخل منازل جلوگیری می کنند.

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید افزودند، روز بروز حلقه معاصره بر جامعه اهل سنت تنگ تر و تنگ تر می شود، تقریبا در پایتخت تمام کشورهای جهان مسلمان دارای مسجد هستند اما در تهران که به تعبیر رهبری ام الغرای جهان اسلام است اهل سنت از داشتن مسجد محروم هستند جای تعجب است مگر نماز چه خطری می تواند برای نظام داشته باشد؟

مصاحبه با تلویزیون فارسی بی بی سی

بی بی سی در تماسی با شیخ الاسلام به سخنان ایشان در نماز عید زاهدان اشاره کرد و اینکه آیا ایشان ممانعت از برگزاری نماز در تهران را تایید می کنند یا خیر؟ که مولانا در پاسخ به خبرنگار بی بی سی صحت اخبار منتشر شده را تایید کردند.

دروغ پردازی خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، که در انتشار اخبار خلاف واقع تبلوری خاص دارد، از چند نقطه که سابقاً اهل سنت نماز عیدین می خواندند
به نوعی سعی کرد افشاگریهای شیخ الاسلام را زیر سوال ببرد، فارس ضمن مصاحبه با تمدن استاندار تهران که خود از عوامل سپاه پاسداران است و میتوان گفت از خانواده خبرگزاری فارس به شمار میرود، از او خواست تا علیه افشاگریهای شیخ الاسلام موضع گیری کند استاندار تهران در سخنانی جاهلانه ضمن سرپوش گذاشتن کامل بر اقدام ضد اسلامی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در ممانعت از برگزاری نماز عید در منازل، متوسل به دروغ شد و گفت در روز عید اهل سنت نماز عید خود را آزادانه برگزار کرده اند تمدن گفت چرا اهل سنت در تهران پشت سر امامان شیعه نماز نمی خوانند؟ البته ایشان میدانند که به قول مولانا عبدالحمید در دین اسلام هیچگونه اجباری وجود ندارد و هیچکس نمیتواند کسی دیگر را مجبور به ادای نماز پشت سر خود کند.

واکنش دفتر شیخ الاسلام نسبت به سخنان جاهلانه استاندار تهران

دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان ضمن کذب خواندن خبر دروغ فارس و اظهارات تمدن استاندار تهران بر صحت ممانعت از برگزاری نماز عید در تهران تاکید واضافه کرد که مکانهای یاد شده توسط خبرگزاری مذکور مکانهایی هستند که اهل سنت در گذشته در آنجا نماز می خوانده اند و اکنون عوامل فارس سعی دارند از آن مکانها که عمدتا شامل پارکها و فضاهایی هستند که امکان برگزاری این مراسم در گذشته در آنجا بوده است برای سرپوش نهادن بر اقدام عوامل جمهوری اسلامی استفاده کند.

هیچ نظری موجود نیست: