فهرست وبلاگ من

۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

دستگیری تعدادی از نیروهای غیر بلوچ پایگاه کنارک توسط نیروهای جنبش مقاومت مردمی ایران

پس از عملیات شهادت طلبانه دو فرد در نزدیکی مسجد جامع زاهدان و هدف قرار دادن نیروهای سپاه وبسیج که بدنبال آن دو انفجار، بیست و نه تن کشته و حدود صد و پنجاه تن زخمی شدند، صبح روز گذشته در منطقه سرباز بلوچستان اتوبوس حامل کارمندان غیربلوچ پایگاه شکاری کنارک متوقف شد و تعداد شش تن که پنج تن از آنان از اعضای پایگاه  کنارک بودند، دستگیر شدند.

این عملیات پس از یک وقفه انجام شد، جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله) که چند سالیست فعالیت خود را در بلوچستان آغاز کرده است مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است و ضمن تائید دستگیری افراد مذکور، از کشته شدن چند تن از مامورین خبر داده و متذکر شده که در جریان این حمله به هیچ یک از اعضای جنبش آسیبی نرسیده است.

در بیانیه جنبش آمده است که تنها در صورتی که افراد دستگیر شده ای که در زندانهای ایران بسر میبرند آزاد شوند میتوان انتظار آزادی افراد دستگیر شده جمهوری اسلامی را داشت، گفته میشود تاکنون دهها نفر صرفا به خاطر بلوچ بودن دربازداشتگاههای جمهوری اسلامی با اتهام همکاری با جنبش مواجه شده اند.
شکنجه های فراوان علیه بازداشت شدگان باعث شده که آنها ناگزیر اتهامهای وارد شده را بپذیرند،  پذیرفتن این اتهامات اعدام آنها را در پی داشته است.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که تصاویر دستگیر شدگان از تلویزیونهای بین المللی پخش خواهد شد، تاکنون مقامات جمهوری اسلامی هیچ واکنشی به این عملیات نشان نداده اند.

جنبش مقاومت مردمی ایران متشکل از طوایف و قبایل مختلف بلوچ است که ائتلاف مخالفین جمهوری اسلامی باعث تشکیل جنبش مقاومت مردمی ایران شده است عبدالمالک ریگی توانست این سازمان مخالف جمهوری اسلامی را با انجام مبارزات فراوانی علیه جمهوری اسلامی به اوج شهرت برساند، عبدالمالک ریگی پس از مدتها فعالیت نظامی سرانجام بازداشت و مدتی بعد بدون آنکه حتی خبر در نظر گرفتن حکم اعدام برای او منتشر شود طبق ادعای مقامات جمهوری اسلامی بوسیله طناب دار اعدام شده است، اعدام او همچنان در هاله ای از ابهام است.

اکنون فردی بنام حاج محمد ظاهر ناروئی مسئولیت رهبری جنبش مقاومت مردمی ایران را بر عهده گرفته دارد.

هیچ نظری موجود نیست: